Nie zawsze z górki, czyli o problemach ze zdjęciami na strony internetowe

Problem braku zdjęć wykorzystywanych do pracy dotyka zapewne nie tylko takie firmy jak nasza. W sieci odnajdziemy multum witryn oferujących darmowe grafiki. Banki zdjęć (tzw. Stocki), pomimo posiadania kilkumilionowych baz, nie zawsze są w stanie zaoferować nam to, czego potrzebujemy. Klienci wywodzą się z różnych branż, bajką byłoby, gdybyśmy obsługiwali tylko biura podróży i abstrakcyjnych artystów, ponieważ zdjęcia krajobrazów i kultur z całego świata w zdecydowanej większości rządzą na tego typu stronach.

Niszowa branża – sukces właściciela, męki pozycjonera

Pianka poliuretanowa i ogniwa fotowoltaiczne to tylko niektóre z dziedzin przemysłu, z którymi mamy do czynienia na co dzień. Pewnie teraz zastanawiasz się czego dotyczą dwie wymienione wyżej frazy. Uwierz nam – też byliśmy na tym etapie, kiedy klient się do nas zgłosił. Szybki research i wiadomo było, że niewiele osób fotografuje ocieplanie poddasza pianką PUR. Po zapoznaniu się z branżami musieliśmy poświęcić trochę czasu na znalezienie interesujących nas zdjęć, które potem miały nam posłużyć w kreowaniu wyglądu stron satelitarnych. Udało się, chociaż wybór był naprawdę ubogi. Menedżer plików w naszej aplikacji do pozycjonowania stron przyjmie wszystko, ale to nie o to w tym wszystkim chodzi.

Doświadczenie zdobyte podczas pracy z różnorodnymi branżami pozwoliło nam zoptymalizować nasze podejście do procesu pozycjonowania. W naszej agencji SEO, realizujemy skuteczne kampanie pozycjonujące dla szerokiego spektrum firm i organizacji. I choć podejście do każdej branży jest indywidualne, istnieją pewne uniwersalne zasady, które przeważnie decydują o sukcesie. Jednym z nich jest ciągłe monitorowanie i optymalizacja strategii SEO, które jest nieodłącznym elementem naszej pracy. Znakomitym przykładem może być nasza praca dla firm z Krakowa, gdzie nasza agencja świadczy usługi pozycjonowania. Pozycjonowanie Kraków to hasło, które nie tylko wiąże się z naszą działalnością, ale też jest kluczowym czynnikiem sukcesu dla wielu naszych klientów. Wiedza, doświadczenie i nowoczesne narzędzia, które posiadamy, umożliwiają nam nie tylko skuteczne pozycjonowanie stron, ale również zarządzanie całym procesem. To pozwala na bieżąco monitorować efekty naszych działań i reagować na wszelkie zmiany. Niezależnie od branży, w której działa Twój biznes, zapewniamy profesjonalne podejście i efektywne strategie SEO.

Jakość i dopasowanie

Każdemu fotografowi zależy na odpowiednim dobraniu światła, ustawieniu parametrów sprzętu, pierwszego i drugiego planu, a tym samym najlepszym ujęciu. Specjalista od SEO z reguły o tym nie myśli. Jedynie jakość zdjęcia pokrywa się z oczekiwaniami fotografa i pozycjonera. Z punktu widzenia wykonywania stron liczy się:

- jakość,

- rozdzielczość,

- powiązanie z treścią,

- przykuwanie uwagi,

- końcowy wygląd w szablonie strony.

Pora zastanowić się na bazie własnych internetowych doświadczeń, jak traktuje się odwiedzane witryny. Co jako pierwsze rzuca nam się w oczy? Oczywiście grafika. Treść zamiast czytania jest często „skanowana” wzrokiem i na tym nasza przygoda pod danym adresem się kończy. Wyobraźmy sobie, że zdjęcie charakteryzujące ten artykuł jest częściowo rozmyte i przedstawia np. niedźwiedzia, który nie ma nic wspólnego z treścią. Czy nadal będziecie mieli ochotę czytać to, co teraz piszemy? Sądzimy, że nie.

Darmowe banki zdjęć

Największą zaletą darmowych Stocków jest to, że są… darmowe. Interesuje nas jedno zdjęcie? Pobieramy jedno. Współpraca z fotografami opiera się czasami na przymusie kupna kilku zdjęć, dlatego opcja wyboru dowolnej ilości jest jak najbardziej plusem. Kolejnym atutem są różne rozdzielczości dla tego samego zdjęcia. Co do różnorodności możemy się spierać. Na pewno bankowe zasoby są w stanie zaopatrzyć większość dziedzin, ale jak pokazał przykład opisany na początku artykułu – są takie, które wymagają nie lada trudu. Równie dobrze konkurencja może wykorzystywać te same fotografie co my, dlatego prowadząc biznes warto posiadać własną bazę zdjęć. Jest to przydatne nie tylko w sieci, ale również przy wszelkiego rodzaju broszurach, prospektach i ofertach.

Autor

Redakcja

fotohobby.pl

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Kontakt

E-mail: kadr@fotohobby.pl

Kontakt do redakcji

zamowienia@fusionpress.eu
+48 794 502 662

Portal wspierany przez: avm4you.pl, hurtownię optyczną z dużym wyborem soczewek kontaktowych.